måndag 3 november 2014

Kämpa på!

Så tråkigt att ha ont... hela högersidan är i kläm tror jag... Sitter nog i höften (ischias) men det känns i rygg och nacke med huvudvärk som extra tillbehör... Har fått tid hos en massör på onsdag och då hoppas jag att få loss några låsningar så man kan fungera normalt igen... Har så svårt att sova för varje gång jag vänder mig i sängen vaknar jag för att det gör ont... Funderade ett tag på att stanna hemma från jobb och tycka synd om mig själv...men vad hjälper det... det känns faktiskt bättre när jag håller mig igång...  Dagens planerade Bodypump hoppar jag dock över... känns onödigt att kanske förvärra tillståndet... Nu när jag förhoppningsvis snart ska få hjälp... Nä nu ska jag inte gnälla mer över det...
Kicka igång julen-kit, Amelia jul, Zoegas julkaffe, Blossa årgångsglögg, pepparkakor och juleskum...

Julen närmar sig med stormsteg... Jag försöker att kicka igång lite julfeeling med diverse trix... Det är tidigt ännu men det kommer över en rätt som det är och då står man där i sista stund och håller på att stressa ihjäl sig...
Jag vill gärna vara klar i tid i år... inte minst eftersom jag jobbar på julafton... Vi får väl se... förhoppningsvis kan jag fixa många julklappar i Ullared, där finns ju det mesta... Gäller bara att hålla i slantarna eftersom vi åker till Ullared precis innan lön och jag är inte känd för att ha ett fett sparkonto... men ska julklappar inhandlas så krävs lite kapital...

När jag nu ändå är igång med gnällerierna så kan jag ju ta upp den eviga vikten... Det händer precis ingenting och jag klarar inte av att hålla karaktären. Faller för alla frestelser... Har god lust att skita i alltihop...
Har iallafall ställt om Lifesum appen till kaloriräkning istället och ger det en chans till... Jag gillar LCHF och mår bra av det... Men att äta på det viset och fuska med en massa onödiga kolhydrater så är det dömt att misslyckas... Men om jag istället räknar kalorier och äter lite av allt så kanske jag kan hålla mig ifrån kakor, godis och liknade i veckorna... Fredag och lördag får det vara lite extra... Vi har ju Linas matkasse som innehåller bra och nyttig mat med bra sammansättning... Dock innehåller alltid Linas mat kolhydrater eftersom det är baserat på kostcirkeln..

Fortsättning följer...  För visst fasiken ska det gå... på nått jä-la vis...

Men trött på skiten och framförallt mig själv det blir jag....

Tjingeling!!!!

2 kommentarer:

Tinne sa...

Är du inte lite väl tidig nu?

Love ya

Storstadslivet efter 40 sa...

Allt handla om viljan och att inte ge upp...och glöm inte bort att gå eller simma. Det är perfekta övningar mot ischias...