tisdag 26 augusti 2014

Matkasse & bröllop...

Vi testar Linas matkasse just nu...Varorna levererades hem till dörren i söndags kväll och allt så så fint och fräscht ut. Igår kväll testade vi första rätten, Grekiska hamburgare med tzatziki och majskolv... Riktigt gott. och mysigt att hjälpas åt med matlagningen....
Jag ska ärligt säga att jag tyckte det var lite snålt först men det var precis lagom... Jag har ju en tendens att överäta och äter alldeles för stora portioner många gånger... Rekommendationen är ju 150 gram protein per person och måltid... Det bästa är att man slipper den ständiga frågan -Vad ska vi ha till middag? Sen ska man panikhandla nått på vägen hem... Nä "so far" diggar jag Linas matkasse mycket...

På lördag stundar årets händelse... eller ja, nått i den stilen iallafall... Vi är bjudna på regnbågsbröllop i Stockholm. Stefans bror Thomas ska gifta sig med sin Mattiaz. Ska bli så trevligt... Men lite nervös är jag allt... jag vet ju inte hur man uppför sig på finare tillställningar... tänk om det blir dans, sån där läskig dans när man ska hålla i varandra....
Vi kör upp till Stockholm på fredag efter vi har jobbat lite på morgonen... Vi har hyrt in oss 3 km från festen (uppfriskade att promenera, man kan äta mer....) hos en dam som hyr ut sin övervåning... Är lite orolig för bilfärden upp... 5-6 timmar med 3 barn i bilen... Tur vi skaffat Ipad och hörlurar så har Bella nått att göra...

Kläder till bröllop är ett kapitel för sig... I inbjudan stod det valfri klädsel men gärna nått plagg  i en av  regnbågens färger... Jag är ju inte super färgglad, trivs bäst i svart och lite vitt... Hittade dock en flashig klänning på nätet som jag impuls köpte... men den blir det inte... för det är en maskeraddräkt... Nä det får bli en favoritklänning och nån färgglad accessoar till....Man måste känna sig fin och bekväm själv...Det har jag problem med ändå utan att behöva spöka ut mig till regnbågen...

Jag kan kanske vara Hippie- regnbåge till Halloween....
Tjingeling!!!

Inga kommentarer: