lördag 28 juni 2014

Toodelooo!!!

En dag som startade på jobb... Näst sista jobbehelgen innan semestern nu... 

Efter jobb var tanken att jag skulle köra till Sörens granna blommor i Kvistofta och handla lite nytt till krukorna... där var dock stängt... Men längre upp på samma väg ligger Tomatens Hus så jag körde dit... tänkte jag kunde köpa lite goda tomater... och det gjorde jag, en tomatplanta, några kryddörter, ett bröd, kex och pesto fick oxå följa med hem... Så gott med färska örter att krydda maten med sommartid... Tyvärr så finns de elaka mördarsniglarna som käkar upp allt i sin väg, så nu har jag förklarat krig mot dessa ryggradslösa varelser... Min basilika ser förfärlig ut... 

En löprunda blev det oxå till... lika bra att kuta direkt när man kommer hem... Innan latmasken hinner slå till... 5 km 31:58, inget stopp men jag råkade äta en insekt i farten... 
Har även roddat ihop ett lag till Iform loppet Malmö 23/8... Blir SysterYsters debut lopp... 

Kvällen i övrigt har bjudit på grillmiddag... Helgrillad, marinerad kalv-culotte, flødekartofler och tomatsalsa... Till det ett glas rött... Efterrätt blev Irish Coffe...
2 fotbollsmatcher har jag oxå hunnit med, rysaren Brasilien- Chile och nu, Uruguay- Colombia... 

Kvällens bild blir på mitt inköp från Helsingør igår... 

Tjingeling!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

Snacka om att jag får ligga i med hårdträning. Jag är skitnervös.....
Nästa gång vill jag också med till Tomatens hus.

Love ya