tisdag 22 april 2014

Fikar...

...eller vad man nu ska kalla det?

Har en ful ovana att trycka huvudet fullt så fort jag kommer hem... 
Kan äta bra hela dagen på jobb... bara det jag har planerat och inga snedsteg... 
Men så fort jag kommer innanför dörren här hemma (nästan innan jag fått av dojjorna), är jag i skafferi och kyl... Det kan bli precis vad som helst och alltid massor med onödiga kalorier...
Får jag grepp om några mackor kan det lätt bli både 4 och 6 mackor på stående fot och med massa smör... 
Så nu övar jag mig på att vara hemma utan att tugga i onödan... Ett glas vatten i solen på uteplatsen medan jag väntar in gubben för vidare färd mot gymmet...

Vill dock understryka att det absolut inte är fel med lite go'fika då och då... men det är en jä-la skillnad på då och då och Non Stop... det här hetsätandet är inte ok... varken för humöret eller hälsan...


Inga kommentarer: