söndag 5 januari 2014

Slö helg...

Jag hade sett fram mot denna helgen så... 3 lediga dagar tillsammans med familjen eller 2 iallafall (det är inte helgdag i DK imorgon)
Tänkte att nu blir taket i köket klart och bromsarna på bilen fixade så vi slipper samåka och fixa och trixa...
Men så "bidde" det inte... En bror till gubben behövde hjälp, så då spenderade han sin helg där... Har absolut inget emot att man hjälper andra, men nånstans får man se om sitt eget bo först... så det flyter...
Hela lördagen strandsatt här hemma och söndagen blev en massa bilkörning av praktiska skäl... 
Men en bio hann jag och Bella med... Walking with dinosaurs, mysigt med bio även om lilla fröken fick myror i brallan efter en stund...

Imorgon har vi planer på att besöka Tropikariet och jag ska få hjälp med min rygg och nacke som låst sig... Får se om jag orkar masa mig upp och köra gubben så jag kan ha bilen eller om det blir till att åka kollektivt, det sägs att det är mer miljövänligt iallafall...

Trist för juniorkronorna att förlora i finalen, de bjöd på en spännande match och hade förtjänat en vinst... Silver är oxå bra men det känns säkert inte så när man är så nära guldet...

Tjingeling!!!

Inga kommentarer: