tisdag 12 november 2013

Man får ta en dag i taget....

Det är urtrist att vara hemma och vara sjuk... Skönt såklart med egentid, och bara lyxen att få  välja program på tv:n är värd en del... Men känslan av att bara vara är inte min grej...

När jag ligger still på soffan känns det ganska ok, men så fort jag försöker göra nått så blir jag helt matt, svettig och trött... Tror det är kroppen som säger - Vila dig!!!

Var egentligen lika sjuk förra veckan men då rullade allt på och jag proppade mig själv full av Ipren och Panodil och körde på...

Det är svårt att hålla sig till bra mat... En macka är mycket enklare än att steka en omelett eller göra kesoplättar till frukost...  Dessutom kommer ju sockermonstret hand i hand med tristessen... Tur att matlusten inte heller är så på... Har varken smak eller lukt fullt ut just nu...

Att inte träna på 3 veckor är ingen hit heller... Känns snabbt att kroppen blir slappare och slöare... Har såklart inte kunnat låta bli att kliva på vågen... och än så länge inget +, men heller inget -...

Usch vilket gnälligt inlägg... men det händer inte så mycket mer i mitt liv just nu... Så håll till godo!!!


2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Koncentrera dig på att bli frisk och skit i allt annat. kramar annette

Unknown sa...

Det där monstret är inget trevligt alls!!
Hoppas du mår bättre idag ❤️