fredag 29 november 2013

Händige Knut!!

Dagen idag har gått i fixandets tecken... Startade dagen lugnt och fint med en tur till FlowerTeam (så mycket fint där finns)... Lite julblommor och pynt införskaffades och mitt hett efterlängtade köksset från Cult... Bestämde redan när vi startade köksrenoveringen att ett sånt skulle jag ha och nu närmar sig slutet... :)
Lunch och lite mer shopping på IKEA... 

Har köpt kakel till köket... Gubben ville ha nått att göra när jag ska jobba hela helgen... 
Körde till Hornbach och kollade på kakel när en trevlig typ som jobbar där erbjöd sin hjälp... Jag körde vagnen och han lastade på allt vi behöver för att kakla köket... Tack för det!!! 
Lika bra att köpa allt direkt så det inte blir nått halvfärdigt...

Ikväll har jag varit händig och skruvat ihop en IKEA pall och både plockat ner och satt upp gardinstång... Jag och skruvdragaren är inte bästisar men vi jobbar på det... :) 
Adventspyntat i vitt... Tycker det är så fint... Tänkte spara det röda till närmare jul...

Dagens i-landsproblem är hur jag ska göra med mina orkidéer... För tillfället ser de ganska tradiga ut men nästan alla har nya knoppar och de måste stå i samma fönster... men där vill jag ju ha julstjärnor och hyacinter oxå... 

Ett litet kalas har vi oxå klämt in och lite taxikörning... 

Nu väntar en helg på jobb... Tjingeling!!


Inga kommentarer: