måndag 11 november 2013

Min helg....

En elak förkylning har min kropp i ett järngrepp... Inte så kul när man har en fullspäckad helg , planerad sedan tidigare framför sig... Bara till att preparera sig med diverse medikamenter och gilla läget.... Känns såhär i efterhand att man kört på som vanligt för jag är totalt utmattad...
Man måste hålla reda på sin kundvagn, fika i sportbaren (gubbdagis), hotellsäng, älsklingen på Harrys!
I fredags styrde vi kosan norrut.... Första stoppet var Höganäs och frukost på Kakboden samt avlämning av BellaBus... Sedan ut på E6 och mot Ullared.... Checkade in på hotellet sedan gav vi oss in i varuhuset... Lagom mycket folk, inga köer nånstans... Hittade det mesta som vi planerat att köpa... Själv hittade jag inte så mycket i klädväg... 2 par jeans och ett linne och lite underkläder...
Till Bella hittar man alltid massor... Middag på Harrys i Ullared på kvällen... Var tillbaka på rummet redan 20:30 och kollade Idol och käkade karameller... Hade en flaska vin med men ingen av oss kände för det... så det blev tidigt godnatt...
På lördagen skulle vi in en runda till i varuhuset... Behövde byta 2 tröjor och jag hade inte köpt nått julpynt än...
Det var full kaos... Kö runt hela korvkiosken utanför varuhuset... Ösregn...
Jag smet in genom utgången eftersom jag skulle byta tröjorna... Ringde gubben som också smet in där... Ställde vår vagn och hade endast korgar...
Det var folk överallt... rena rama korvstoppningen... Man kom varken fram eller tillbaka... Så efter bara en timme gav vi upp och körde hem... Puh!!!

Gåsen, Bella Flintstone, Min far (bilden har jag lånat av syster yster), dansk äpplekaka...
Söndag är Farsdag... det firas alltid med "gåsamiddag" för farorna...
Gott som attans är det... och mätt som en plätt blir man... Syrran med familj var såklart oxå här... mysigt när vi är allihopa... 
Man blir sämre och sämre på att hålla ihop... alla är upptagna med sitt... Men de gånger som man får träffas alla och umgås är guld värda.... både min och gubbens familj är ju ett gäng sköna typer som bara förgyller tillvaron... Man borde ta tillvara det bättre.... 

Snart dags att bege sig till jobb och dagis.... Förkylningen får följa med för det verkar omöjligt att bli av med den.... Suck och dubbelsuck!!!!

Inga kommentarer: