måndag 28 oktober 2013

Storm, återfall och drömmar...

Här i Skåne rustar vi för storm... Lär vara som värst inatt... Hoppas jag hinner hem efter kvällsjobb innan träden faller över vägen...

Idag är ingen bra dag i mitt Lchf liv... Hade ingen matlust imorse (den riktiga sanningen är att jag inte kunde hitta köket under all skit), körde till päronen för ett ärende och handlade (dumt nog) fika med... Planen var en slät kopp kaffe men det blev 2 frallor med julskinka och skånsk senap och (ännu dummare) en mazarin med tosca...
Tänkte att fr.o.m. nu kan det bara bli bättre... Kör inom affären och köper salladsbuffé till kvällsmat... Buffén var nästan tom, bara lite brun sallad kvar... Suck och stön... giter inte laga nått att ta med till jobb... Fick bli en färdigrätt och en Ramlösa...
Men imorgon kära vänner är det tillbaka i rätt spår igen... För magknip är ingen höjdare... men som alltid -Synden straffar sig själv...

Började ett litet ommöblerings projekt igår... Skulle gärna visa en bild men det ser fortfarande för djävligt ut med all röra...
Önskar så att vi kunde få det lite snyggt och i ordning... Hade varit en absolut dröm att få köket färdigt och nytt golv och tak... Det ligger en sån olustkänsla över en när man är här... Hur mycket man städar och fixar så ser det skabbigt och halvdant ut... 
Vill ha fint och iordning så att man kan njuta av sitt hem och ladda batterierna där istället för att stressa upp sig... 
Men visst vi är på väg... Vi vet ju hur vi vill ha det... Gäller bara att kombinera tid och pengar så är det snart fixat... (Hahaha vem försöker jag lura...)

Nu ska jag köra och jobba... Håll i hatten!!!

Inga kommentarer: