söndag 13 oktober 2013

Söndagstankar...

Har precis bäddat ner mig i sängen... Den känns ovanligt stor... gubben har gått på nattjobb... Lika bra att njuta medans man kan, snart kommer säkert BellaBus smygandes och få kan man ha en säng stor som en fotbollsplan, och ändå ska det trängas. Börjar tro att ungen varit igel i ett tidigare liv...

Har varit och hälsat på i Carina och Tesses koloni... Så mysigt... Kan tänka mig hur fint det kan bli...

Nån löpning har det inte blivit... Fattade ett dumt beslut i morse att spara löpningen till senare... Senare har det ösregnat och åskat... Jag är inte rädd för vatten men när himlen öppnar sig och man vet att man kommer bli dyngsur innan man hunnit utanför tomtgränsen... blir mörkt oxå så himla tidigt...
Retligt som attans iallafall, ännu en utmaning jag borde klarat men inte gjort...
Det är ju det jag behöver lära mig... Att prioritera mig själv och min träning... för att ha ork, kraft och glädje åt andra...

Men inget ont, utan att det har nått gott med sig... Hela huset (undervåningen då, tonårskvarten ger man sig in i på egen risk) har blivit städat... Lite tvätt har oxå hunnits med...

Nu ska det sussas... om 5 timmar ringer klockan och en ny fullspäckad vecka drar igång...

Godnatt!!!

Inga kommentarer: