söndag 6 oktober 2013

En helg susade förbi....

Är det det sista av sommaren???
Var ledig lördag och söndag... Skönt när man har 2 lediga dagar i följd... blir oftast lite mer av det...
Ifredags var jag lite småeffektiv och städa ordentligt här hemma, Bella lekte med kompis och sen shoppades det på Maxi och lagades smarrig lchf middag till familjen...

Lördagen slöades bort totalt... Sovmorgon till kl 10:00, skönt förvisso... Sen tv häng resten av dagen tills det var dags för Olivias 2 års kalas... Planen var från början att vi skulle kört till MIO och kollat lite men allteftersom tiden gick, blev det liksom inte lönt...



Ego bilder är inte riktigt min grej, tycker jämt att man ser så annorlunda ut jämfört med hur man ser sig själv...
Men ska jag vara ärlig blev jag ganska nöjd med denna ;)

 
Olivias födelsedag firades som vanligt med pompa och ståt... Smarriga pizzor,  rosa hjärtetårta (ovanligt för att vara min syster)... Barnen lekte och hade hur kul som helst... Bytte klänningar med varandra för glatta livet till och med en liten kille på kalaset fick ha diverse glitrande outfits...

Idag söndag blev det oxå sovmorgon för min del (praktiskt när gubben vaknar av sig själv kl 6 och stiger upp, annars brukar vi skiftas om). Sen blev det frukost/lunch och dags att dra till jobbet... Valde faktiskt att cykla till jobbet idag... Så lat som jag varit i helgen så måste man ju valla fläsket, ladda D-vitamin och rensa sinnet på nått vis...

Så nu sitter jag här "på himmet" och håller min lilla rast och bloggar... Snart dags för sista rycket sen kommer gubben och hämtar mig (jag vågar inte cykla själv i mörkret på de ödsliga landsvägarna)..

Tjingeling Kompisar!!!



1 kommentar:

Tinne sa...

Tack för att ni kom och firade lilla Olivia igår.
Ja jag kan göra rosa hjärte tårtor till mina små älsklingar, men när jag fyllde år blev det ju en svart döskalle tårta :)
Smart drag att inte cykla hem i mörkret.

Love ya!!!