måndag 30 september 2013

Mitt lchf

Jag har ju käkat lchf mat nu sedan mitten på Juli... tappat 9 kg i vikt och mår bättre än någonsin...

Helgen utsvävningar på Lalandia har satt sina spår... Magen är fortfarande uppblåst och öm... Nått litet kg har nog hoppat tillbaka på igen...

Idag återupptog jag mitt någorlunda strikta lchf tänk... Kändes skönt att få äta gott och mättande utan att bli spymätt, slö och trött... Slippa huvudvärk...
Men visst vill jag ju kunna äta "normal" mat fast med måtta... Kunna vara med i  sociala sammanhang och äta sånt jag tycker är gott... Utmaningen är att göra det med måtta, alltså inte gå igång och vräka i mig igen...
Tycker att jag har rätt bra koll nu och undviker det mesta som jag inte bör/ vill/ ska äta...
Istället för att kalla det för att fuska så kallar jag det att göra medvetna val... medveten om konsekvenserna...

Idag kom jag ju iväg till gymmet oxå.. blev en kvart på löpbandet 1,5 km 102 brända kalorier och löppass 16/50 avklarat ✔️...
Provade ett nytt pass oxå Easyline gym, styrketräning med maskiner i cirkelformad med instruktör som leder passet... Kul faktiskt...
Ser mörkt ut med 50 löppass på 100 dagar men jag satsar nu i oktober och ska försöka få ihop så många jag kan, det är ju ändå 31 dagar i oktober...

Kvällens middag.... Bacon, champinjon, squash fyllda lövbiffar med sparris, grillad tomat och vitlöks-bea....

1 kommentar:

Jessica sa...

9 kg är ju asbra! Snyggt jobbat.
Men det såg lite snålt ut på tallriken. Håller du dig mätt på det?
Kram
Jessica