måndag 12 augusti 2013

7/50 ✔

Det satt långt inne, men iväg kom jag till slut... Bestämde mig för min 7,5 km runda (som bara var 6,89 km idag). Bestämde att jag skulle springa minst 2,5 km innan jag stannade och gick, men bara om jag höll på att dö...
Jag kände mig aldrig döende så jag bara fortsatte, fortsatte tills jag var hemma igen... 
Helnöjd, såklart... 
Ungefär halvvägs sprang jag genom ett uppfriskande skyfall... Blöt långt in på underkläderna och fotbad i skorna...
Men vad gör det... 
Tror jag ska köra på denna rundan och försöka höja tempot... Ligger i genomsnitt på 7 min/ km... (alltså springer jag ganska sakta). Vill gärna komma ner på 5-6 min/ km...

Imorgon har jag dejt med min PT... Ska bli kul och se om det hänt nått...

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Bra jobbat. tiden??!! Skit i den utan se till att komma i mål först. tiden förbättrar sig själv ju vanare man blir

Anonym sa...

Blev "bara" 6,88 km!! Det är väl bra !!
Du är kanonduktig.
Imorron ses vi nog i springekläder :) hänger nog på er!
Kram Sanna