söndag 9 juni 2013

Bröllopsdag & kalasdag...


Vilket fantastiskt vackert bröllop vi fick beskåda igår... Som vanligt satt jag hela tiden med gråten i halsen och tårarna brännande under ögonlocken...
Jag älskar allt som är kungligt...

Eftersom vi var bjudna på kalas oxå igår för att fira Wilma som fyllde 3 och Tesse som blev 20+ så fick jag se reprisen på bröllopet idag...
Tänk att får vara med där på riktigt... hade aldrig kunnat föra mig i de fina kretsarna så jag gjorde mig nog bättre på ett supertrevligt och mysigt grillkalas i Höganäs istället...

Jag har aldrig gift mig, kommer nog aldrig att göra det heller... Känns som ganska onödigt efter snart 19 år och 3 barn, villa, vovve och volvo, tillsammans... men visst när man går på bröllop, eller ser bröllop på tv, så visst jag erkänner... då kan en liten del av mig önska och längta efter att få vara prinsessa för en dag, ha en vit brudklänning, brudbukett, håruppsättning och hela kittet...
Men det är väl inte för allt det där man gifter sig... utan för att man vill knyta sig tätt till den man älskar och visa hela världen att man hör samman... att man blir ett...
Tror i ärlighetens namn när allt kommer omkring att både jag och mannen jag älskar trivs rätt bra med bakdörren på glänt...
Så inget bröllop här... får hoppas att nån annan i bekantskapskretsen slår till så man kan få gå på bröllop... för som bröllopsgäst får man ju också vara lite prinsessa....

Söndag idag, vilodag... Kan inte mycket mer med en mage som inte mår toppen efter gårdagen och ryggont... helt ok om jag inte rör mig alls, men det är svårt att få nått gjort när man måste vara stilla...  Känner mig klen och eländig... inte alls min grej...
Hoppas det blir bättre under dagen för nu är det bara 6 arbetsdagar kvar till semestern... och jag har varken tid eller lust att vara sjuk då...

Fortsatt god söndag till er alla....

Kram!

1 kommentar:

Jessica sa...

Sedan är sambolagen inte lika stark som lagen för gifta så för tryggheten är det också en idé att gifta sig. Trist orsak men sant.