onsdag 8 maj 2013

Nä nu blommar löken...

...nu är jag då jäkla arg på mig själv... Vad är det jag sysslar med? Nån form av Självplågeri? Tröst? Whatever?
Klev på vågen nu ikväll och visste inte om jag skulle kasta ut den genom fönstret eller sätta mig i ett hörn och gråta...
Ingen vacker syn med andra ord... Egentligen borde jag skriva ut siffrorna här så jag fick skämmas riktigt mycket...

Har haft en mega svacka nu ett tag... Ätandet har varit helt sjukt... Jag har bokstavligen gått fram som en dammsugare här hemma och ätit allt i min väg... Jag måste sluta, annars är det mig ni ser i nästa säsong av "Biggest Loser".

På tal om Biggest Loser, det är inspirerande.... Helt otroliga siffror deltagarna gör... Går ner 5 kg i veckan... förvisso så tränar de väl 6-8 timmar per dag och kommer inte i närheten av några onyttighetet... Sen att de har PT:s och ett kamera-team i hasorna gör väl inte saken sämre...
Men deras vilja och kämpaglöd är otrolig och bara en liten uns av det hade hjälpt en massa... 

Är så trött på att älta min vikt och hur synd det är om mig som inte bara vaknar en morgon och ser ut som Barbie...
Även jag måste kämpa och bestämma mig... Kanske lägga godispengarna på en PT istället... Allt sitter i pannbenet... och allt handlar om kcal in och kcal ut, svårare är det faktiskt inte... Men var katten sitter on/off knappen...

Nä nu ska jag och min uppblåsta mage och min halsbränna försöka sova lite... Jobbet väntar i svinottan...

Förresten yogan gick hur bra som helst, men tänk så mycket bättre det hade gått med lite mindre vaddering... ;-p



1 kommentar:

Tinne sa...

Det ska va gott och leva!
Snart vänder det igen ska du se och motivationen kommer tillbaka. Allt går upp och ner här i livet!!
Vi kanske ska ha en ny tävling i år? Fast med ett pris som man får ;)

Love ya!