lördag 11 maj 2013

Gräsänka...


Sista natten nu som gräsänka... Ordet i sig betyder "kvinna som är tillfälligt ensam".
Gubben min har varit i Tyskland... Och väntas hem imorgon eftermiddag...

Det finns vissa fördelar med att vara gräsänka:

# Man får spela hur mycket spel på mobilen och datorn man vill utan att nån tycker att man är skittradig (kidsen bryr sig inte, dom spelar ju själva).

# Man är envåldshärskare över fjärren (romantiska komedier, oh yes!!!)

# Hemmet är mer i ordning (det är inte gubben som stökar mest, men man har tid i överskott och kan hålla efter bättre).

# Man slipper irritera sig på att man får göra allt själv (finns liksom ingen hemma  att skylla på)

Självklart saknar jag min gubbe och vuxet sällskap, men jag tror absolut att det är nyttigt att vara ifrån varandra och göra egna saker... Jag hade inte tyckt det var jättekul att vara på "pickalurven" i 5 dagar.
Och jag tror det är nyttigt att längta lite efter varandra och vardagen... 
Kanske kan det slå en gnista, så elden flammar upp...

Inga kommentarer: