fredag 11 januari 2013

Nytt...

... eller nytt och nytt, bättre begagnat ska det väl vara...
Och jag är väl inte riktigt överens med mig själv heller... Tycker helt klart att bordet är fint och lagom storlek till vårt lilla hem... men de gula stolarna tilltalar mig inte riktigt ser ut som konferens möbler och inte matplats i ett hem... Fick även andra stolar till men även de i hiskeliga färger, fast de går klart att måla om... Jag gillar vitt... Det är en lugn och rofylld färg som går att kombinera i det oändliga...
Jag är kanske en gnällkärring men det hade varit roligt att få köpa möbler man tycker om och verkligen känner för istället för detta hopplock av andras gamla avlagda som inte passar ihop och gör mig stressad...
Jag läser en blogg,VillaSjöhaga, stilen i det hemmet tilltalar mig enormt, ljust fräscht men samtidigt väldigt ombonat och välkomnande... (Sen hade ett så vitt hem aldrig fungerat här hos oss, vi hade fått städa ihjäl oss). Hemmet ska ju vara en plats för umgänge och avkoppling inte bara nånstans där man ständigt flyttar runt grejor och skit för att få nån form av trevnad...
Men nått som måste göras här hemma och det snart... en rejäl röjjarrunda och många vändor till tippen... Och de saker man använder ska ha en plats så allt slipper vara en enda röra...
Så det var dagens gallspya...
Men jag gillar nya bordet om jag får måla om stolarna i lugna harmoniska färger som inte stressar upp puls och blodtryck...

Ha en underbar dag!!

1 kommentar:

Suzan sa...

Kag tycker stolarna var lite tuffa till, testa med en gul duk eller gula tulpaner på bordet kanske?