torsdag 24 januari 2013

Katalytisk lampa och sillamacka...

Ja efter att ha tillberett och ätit en "sillamacka" behöver man en katalytisk lampa som renar luften och sprider väldoft...

Katalytisk lampa hörde jag först talas om av min " svägerska" (nja, varken hon eller jag är gift, men ni fattar)... hon önskade sig en sån i julklapp och då kunde jag inte hitta nån... Sen var jag ute på Campadre.se och kollade, då de hade en kampanj med ett företag som heter Dofta. Jag slog till dels för det lät helt fantastiskt när "svägerskan" berättade sen tyckte jag att det är en snygg inredningsdetalj... Och sist men inte minst, vem gillar inte lite väldoft...
Grejen är att när man tänder lampan ska den bara brinna max 2 min, sen blåser man ut lågan, men brinnstenen fortsätter brinna utan låga och då renar oljan luften från dålig lukt, bakterier och annan skit... Alltså helt brandsäket... Jag valde 2 dofter på oljan... Champagne och White Lace...
Har bara provat lite idag... Men det verkar bra...

Är ganska nöjd med mig själv som valde en god "sillamacka" istället för semla som familjen fick till kvällsfikan...
Imorgon är en händelserik dag dom bl.a innehåller en utflykt till Ängelholm... Spännande... eller inte...



2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Å en sådan vill jag med ga...avis !!!
Kram

Storstadslivet efter 40 sa...

Å en sådan vill jag med ga...avis !!!
Kram