torsdag 13 december 2012

Lusselelle...

Dagen har varit Lucia hela dagen... Bella och jag har haft fika gäster... Alltid lika trevligt att prata bort några timmar... Sedan bakades det lussekatter...

Årets lussebullar....

I eftermiddag var det oxå dags för Lucia på dagis, vi kom i god tid, så jag stod längst fram och kunde se Bella Bus och hon kunde se mig... Inte dom förra året då vi inte såg ett smack och Bella var förtvivlad och trodde att vi inte var där...

Bellas avdelnings del av luciatåget...

Tyvärr hade ingen annan i familjen möjlighet att närvara så jag stod där bland alla mammor och pappor och far och morföräldrar, men jag var där...

Det var jäkligt kallt och trots mina nya varma stövlar så var tårna djupfrysta... Barnen såg ut som små Michelingubbar med lussekläderna utanpå overaller och termobyxor...
Försökte fixa vårt pepparkakshus men mitt i dekoreringen kraschade taket in... så det sket sig...
Imorgon börjar en helg på jobb...
Tjingeling!



2 kommentarer:

Tinne sa...

Ojoj vilka smarriga bullar :)

Vero sa...

Vi ska baka först på söndag. Min farmor bakade till oss inför lucia.