fredag 7 december 2012

Helg i antågande...

Om 30 min är det lördag och hela familjen håller helg... Gött!!

Igår var jag på julbord med jobb på Sundspärlan... Som vanligt massor med god mat och som vanligt blev jag alldeles för mätt...
Jag studerade de andra som satt runt bordet som pillade och petade, skar bort minsta uns av fett, skrapa av löken på sillen och dillen på laxen, lägger ner besticken och konverserar... Jag har en helt annan teknik, när jag väl greppat besticken så släpper jag de inte förrän tallriken är tom och renskrapad, det sitter djupt inpräntat att man äter upp det man tar till sig...
Showen hette Rock Around The Christmas Tree och var Tommy Nilsson och Tone Norum (ja dom sjöng "allt som jag känner")... Samt Peter Jezewski från Boppers och killen som vann The Voice (har glömt hans namn)... Det var en bra show med massa bra rockmusik som man kunde digga loss till...
Idag har vi tagit det lugnt och sedan varit en sväng på Väla, K-Rautas utförsäljning bl.a.
Inne på Väla blev det lite shopping, ett par jeans från Disigual till mig och sedan mina hett efterlängtade Canada Snow stövlar... egentligen är jag för snål, men där är Stefan bra... Tycker man om nått ska man slå till... Och ja, hur ofta handlar man till sig själv... Oftast blir det alla andra som får... Jag är iallafall väldigt nöjd med dagens inköp...

Nu är det nannedags för imorgon vankas det Dansk Flæskesteg och julklappsspelet med Fam. Sjöstrand... En gamla och kär tradition...

Godnatt och på återseende...

2 kommentarer:

Tinne sa...

Låter som en trevlig dag. Jag kanske också ska shoppa med Stefan så kanske det blir något handla nångång :) och julklappsspel i dag är inte heller fel. Här hemma ska det bli den stora bakdagen
Ses på söndag
Love ya!!!

Linda sa...

Trevlig helg till dig och familjen!
Känner igen din teknik ;-)

Kram Linda