onsdag 28 november 2012

Stöpa ljus!!

Igår var det dags för den årliga ljusstöpningen i goda vänners lag... Det är min start på julen... fast i år sitter det långt inne med julkänslan...jaja det kommer väl igång när det väl varit advent...
Måste fylla på med stearin mellan doppen....
En av mina ljuskronor på tork....
Dessa ska lysa så fint i min adventsljusstakar....
I Vallåkra stenkärlsfabrik äger det hela rum... man väljer vad man vill stöpa sedan kör man igång... Det hänger massor med fina ljus i lokalen och man blir sugen på att testa alla... I år valde jag 2 ljuskronor, 16 vanliga ljus och 2 ormar... Har haft lite otur med med grenljus och råkat knäcka dom i hemtransporten, sedan är de väldigt svåra att placera...
Kim in action...
Mina verk...
Det är kul att en gång om året träffa gamla kolleger och nya oxå för den delen... Smarrig fika bjuds det oxå alltid på... Igår var det paj med potatis, lök och smakrik ost samt en god saffranskaka med äpplen i...

Ska se om jag kan börja så smått med lite adventspynt imorgon och på fredag... så kommer säkert julkänslan oxå....

Ha det bäst!!!

Inga kommentarer: