söndag 18 november 2012

Godmorgon världen...

Imorse tyckte Prinsessan här hemma att det var morgon och dags att kliva upp redan kl 5.
Hon tog inte det minsta hänsyn till sin stackars mor som legat och tittat på Ghost till kl 1 på natten... Men jag ska väl inte gnälla, är ganska utvilad efter en sjukvecka... har spenderat den mesta tiden sittande/ liggandes i soffan...
Det har blivit en del tv tittande kan man säga... Mina favoritprogram är alla som har med matlagning att göra... Jag har kollat Halv Åtta Hos Mig, Masterchef, Jamie Oliver, Vad blir det för mat, mm.
Blev inspirerad av Jamie Oliver till gårdagens middag, han gör ofta olika varianter på lammstek och det ser alltid lika gott ut...
Så igår skulle jag testa, vitlök och rosmarinspäckad lammstek... kryddad med vitlök, örter,olivolja, salt och peppar... Skjuts in i ugnen på full sula, som genast sänks till 175 grader där lilla lammet får ligga tills innertemperaturen är 72 grader... Ett par ösningar på vägen... Mmmm så gott...
Till det serverades "flødekartofler" och rödvinsås...

Jag gillar verkligen mat som man lagar från grunden... en stek är ju väldigt enkel, den sköter sig själv i ugnen och skyn som bildas är världens bästa såsgrund... Jag skulle gärna vilja testa att koka egen fond och så, det får bli ett framtidsprojekt...
Att utesluta så mycket förproducerat och onaturligt som möjligt för att slippa allt kemiskt skit och veta precis vad man äter... måste ju vara den sundaste och bästa kosten...

Nä om jag skulle gå och slå en Bearnaise eller nått...;-)

Ha en underbar söndag...

Sista dagen, fången i sjukstugan... Underbart bara det...

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: