måndag 8 oktober 2012

Första veckan avklarad...

Jo det har gått bra... förvånansvärt bra faktiskt... men det är väl så att när man ger kroppen det den behöver så har man inte sug efter annat heller... Visst ser det gott ut när familjen äter pizza och choklad till fredagsmyset men inte outhärdligt...
Störst problem har varit frukosten... då har jag fått tvinga i mig maten... men det är väl för att blodsockret är nånstans vid fotknölarna och hjärnan är inställd på socker...
Ska jag gnälla lite till så är det rätt stressande att få ihop all mat man ska släpa med än hit och än dit... Men allt blir lättare och lättare... börjar ha lite koll nu på vad jag får äta och hur mycket... Blev så lycklig igår när jag insåg att jag fick äta makrill i tomatsås... så gott på en knäckemacka...

På onsdag ska man göra första mätningen... vikt, midjemått och vilopuls... Ska bli spännande... jag har faktiskt inte vägt mig en enda gång ( väldigt olikt mig), men jag känner redan på kläder att jag har minskat... Första veckan är det vatten man gör av med, så nu vecka 2 ska fettförbränningen aktiveras.

I helgen har jag jobbat och Bella har varit sjuk så träningen har blivit gjord men kanske lite slarvigare än vad jag hade velat...
Så idag är det nya tag... så fort gubben kommer hem från jobb är det jag som drar till gymmet och svettas en runda eller två...

Tills vi ses igen...


Fridens...

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

Du får göra som jag..förbered matlådor på en ledig dag o ha i frysen samt frys in allt övrigt i potionspåsar. bara att ta fram och värma...
Kram på dig o så gymmar vi lite extra tillsammans imorron