lördag 8 september 2012

Ny favorit...

Dagens middag blev så god att den genast seglade upp i topp på min lista...
Grillad ryggbiff, grillad så att den nästan säger "Mu" på tallriken och fyllda paprikor alà Jamie Oliver.
Man fyller paprikahalvor med coctailtomat, grillad inlagd paprika, rödlök, vitlök, basilika, persilja, olivolja, salt och peppar, toppat med ett par skivor bacon... In i ugnen på hög värme en stund sen serverar man på en skiva surdegsbröd... sticker kniven genom paprika ett par gånger så att sörjan i paprikan sugs upp av brödet... Till det en bit mozzarella... Mmmmm!!
Jag lovar, det absolut godaste jag ätit på länge.

Skickat från min HTC

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter smaskigt :) kan du skriva ner receptet på en bit papper åt mig tills imorgon? :)

Kram Tinne

Anonym sa...

Låter gott men vad ska jag ha som uppsugning av den goa saften tro? Får fundera på det./Carina