måndag 13 augusti 2012

Vilse i skogen...

Idag bestämde vi att vi skulle ge oss ut i skogen och leta efter "guld"... Jag var för ca 2 år sedan med Annette på ett ställe och plockade en hel del kantareller... En gång innan har vi försökt hitta detta stället uatn framgång ( jag har lokalsinne som en,jag vet inte vad...) Nu gjorde vi ett nytt försök men trort 2 telefonsamtal till Annette så hittade jag inte... men jag tror vi mer eller mindre har varit där men det ser nog annorlunda ut, jämfört med för 2 år sedan... Men vi fick ett annat tips av Annette så då testade vi det och då fick vi ett litet napp... Hade säkert kunnat hitta mer men gnälliga barn och irriterade föräldrar = dålig kombo så vi gav upp...
Lite fika innan vi ger oss ut i vegetationen...
Där var ganska mycket blåbär och lingon... får kanske satsa på det istället och koka egen sylt...
Bland lingontuvorna....
Vårt "guld" avnjöts tillsammans med baconlindad oxtournedos, "flødekartofler" och räkcoctail...
Dagens resultat... inte mycket att skryta med men gott var det....



Inga kommentarer: