fredag 6 juli 2012

Tropikariet

Idag var första semesterdagen... hade egentligen planerat in Sofiero som aldrig blev av i måndags... men vädret såg ut att kunna bli precis vad som helst så vi planerde om och drog till tropikariet istället... Sätter in några bilder från mobilen men hoppas på fler från Beckas kamera sen... Becka kan stå hur länge som helst och titta på ett djur och fota och så... de andra 2 rusar igenom alltihopa för att komma till glassen och shoppen... men idag lyckades vi faktiskt spendera 3,5 timmar där... Familjerekord!!

Idag fick man klappa orm på tropikariet så vi klappade en Kungspytonorm, var inte alls så läskigt som jag trodde... Den var faktiskt ganska skön att ta på... Man fick även klappa fiskar... vi stoppade ner händerna till Putsarräkorna som gav en lyxig manikyr... Snart ska dom ha putsarfiskar oxå... undrar om man kan gå dit och slänga i fötterna och på så sätt gå på fiskspa... för det är just sånna fiskar man har till det.

Hajrevet, där man kan sitta hur länge som helst och titta...
Supersöta Lemurmamman och hennes 2 bebisar!!
Glasspaus med utsikt över surikaterna som oxå hade bebsar...

Nu har även mannen semester i 2 veckor... ska bli så skönt med lite tid tillsammans... Varva ner och uppleva... Har inget stort planerat... utan vi tar dagen som den kommer och gör det bästa av den...

Ha det bäst!! Kram!

1 kommentar:

Linda sa...

Perfekt Tropikarietväder idag :)
Jag älskar aprummen där man kommer nära de små sötnosarna!
Är det inte för stimmigt nere hos hajarna är där riktigt fridfullt. Jag har sagt att jag ngn gång ska ta mig dit utan barn för att kunna fotografera i lugn och ro + bara sitta så länge som jag vill och titta på hajarna och de vackra fiskarna.
Önskar dig en superhärlig semester. Även om vädret inte är solsken (varmt är det ju) så är det allt skönt att vara ledig och kunna forma dagen som man vill.
Ha det bra och hälsa familjen.
Kram