söndag 15 juli 2012

Semester Söndag...

Idag är jag glad att jag kunde rulla ur sängen och faktiskt stå på benen... Träningsvärk från "hell" hade min kropp... och nä, jag har inte tränat utan härjat rundor i trädgården med spaden nästan hela dagen igår... och det känns på ställen jag inte ens visste att jag hade muskler... Aj, aj, aj...

Efter "urrullningen" blev det frukost... Frallor till familjen och gårdagens pannkakor med smör och agavesirap till mig... helt ok... Fortfarande svart kaffe, känns som om jag kan lära mig det... Skönt!!
Så dagens utflykt.... Stefan föreslog skogen och leta kantareller, men ska vi nu till stugan imorgon så lär vi ju traska i skogen så det räcker och blir över ändå, så jag föreslog Kullaberg...


Utsikt från vackra Kullaberg...

Becka och Oliver ville inte med, så jag, Stefan och Bella drog iväg... Det blåste rätt bra och var riktigt kallt på kullen... annars hade vi säkert stanant längre och utforskat mer... En liten glass där, sen åkte vi till Tesse, Mange och Wilma och blev bjudna på kaffe och smarrig hemgjord marängtårta... Mmmmm Inget som tillhör min diet... men skit i det, man lever bara en gång... Tesse har sveriges största katt- Lussekatten... vilken katt, jag var tvungen att ta en bild och visa för vår "LillStrula" så hon har nått att se fram mot...
Lussekatten, största katten jag känner... så fin!!

Hemma igen kockades det snabbt ihop spaghetti och köttfärsås till familjen och jag återgick till mitt sunda liv och körde stekt vitkål och köttfärssås (ingen höjdare, när man älskar spaghetti) men men... jag mår bra och känner mig skönt mätt och inte uppsvälld eller illamående alls så då måste det vara ett bra beslut...

Ha det bäst!!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en fin dag :)
På tisdag drar vi iväg på camping så du vet när vi ska hålla tummarna :) ha de nice i stugan imorgon!!

Love ya/ Tinne