torsdag 21 juni 2012

Väntar på min kolakräm...

Årets midsommartårta, från ICA:s tidning Buffe...
får se om min blir lika fin!!!
 Håller som bäst på att förbereda lite midsommar-mat... Har en sillatårta på stelning i frysen, verkar väldans god om man gillar matjesill och det gör ju jag... Sen håller jag på att kokar kondenserad mjölk i sin burk till smarrig kolakräm... Sedan ska allt transporterar till stugan imorgon och midsommarfest...
Hade ju hoppats att vi kunde åkt ikväll, men tiden räcker inte till, utan gästerna kommer hit i morgon förmiddag sen åker vi tillsammans till Osby och firar midsommar...

Tanken är att jag ska hinna binda några kransar imorgonbitti... vi får väl se hur det går med det.... Becka och Alfie har iallafall varit ute och plockat lite blommor, men blåklint fick jag köpa i affären för det har jag inte hittat några vilda än...

Bjuder på en bild av mej från förra tordagens galej med jobb... hittade den på "fejjan"
En riktigt god kväll till alla.... Kram!!

1 kommentar:

Linda sa...

Önskar dig och familjen en riktigt fin midsommarhelg!
Kram Linda