onsdag 16 maj 2012

Tillbaka till verkligheten...

Igår var jag tillbaka på jobb igen... Var kul att träffa kollegerna och de boende igen... Är faktiskt skönt att ha nånstans att komma till...
Bella fick en heldag på dagis, inte för att det märktes av nämnvärt här hemma sen... klockan var nog nästan 20:30 innan hon somnade. Men idag sov hon till över 8 så jag tackar och bugar... Snart ska vi till tandläkaren med den lilla loppan... efter det väntar en kväll på jobb.

Skönt att jag fick klippt gräsmattan igår när jag kom hem, för idag regnar det... Trist!! Längtar verkligen efter lite värme och sol nu... Vill gå med bara fötter och korta byxor... Istället blir det strumpor och tjocktröjor...

Är så sugen på att åka till gymmet... men jag vet i ärlighetens namn inte vad jag vågar mig på... Har inga känningar eller så efter OP, och jag får ju jobba igen så egentligen är det väl bara att köra på och börja från början och bygga upp kondition och styrka igen... Är det något som inte känns bra får man väl hoppa över det...

Borde ta mig ett rejält tag i kragen oxå vad det gäller min kost... mår inte alls bra av allt mög jag stoppar i mig... Känner mig illamående och uppsvälld hela tiden... Skulle gärna ge LCHF en chans till men samtidigt är det svårt att få till att fungera i vadagen och jag vet att jag inte kan stå emot när det bjuds på läckerheter...
Det blir väl vad man gör det till...

Just nu längtar jag till stugan och få spendera några dagar där och riktigt utforska skogen, mysa framför brasan och bara vara... Vår vardag är så stressande eftersom vi har så lite tid tillsammans, man vill så mycket...

Nä dags att slänga lilloppan i duschen så hon är ren och fin för tandis... Sen blir det väl lunch i farten om det ska hinnas med...

1 kommentar:

Linda sa...

Man vill vara ledig ibland när man är uppe i värsta jobbruset, men ledig på rätt sätt...det blir inte detsamma när man är sjukskriven och/eller vabbar.
Jag vill också ha värme och sol! Att vi snart går över i juni månad är lite svårt att tro en sådan här regnig onsdag. Barfota och shorts låter härligt =)Tilda har sin vintermössa på sig...den är iofs inte så tjock som tur är. Har sagt åt henne att hon inte behöver ha ngn mössa men hon tycker nog det är skönt när hon väntar på bussen på morgonen.
Det låter så mysigt med er stuga. Roligt att ha omnejden att utforska och upptäcka den.
Ha en bra kväll på jobbet.
Kram Linda