torsdag 19 april 2012

Sjukling...

Lika bra att ta allt från början...

Jag hade ont i magen redan i fredags och gick på jobb och beklagade mig... Det fortsatte hela lördagen och på söndagen blev det riktigt jobbigt... Jag gjorde en själv diagnos och kom fram till njursten... Så det blev in till kirurgakuten som inte hittade nått fel... Så jag blev hemskickad med citodon och rådet att söka till gynakuten på morgonen... Lång plågsam natt, men en tid på gynakuten kl 9:15... In där, lämna prover, undersökning med ultraljud... Dom hittade en cysta på höger äggstock ca 10 cm i diameter, och en liten på vänster...
Då blev det inläggning och förberedelser för akut OP... först med titthål för att kolla läget... Det krävdes 3 sjuksköterskor och 8 stick innan alla blodprover tagits och nålen satt... Vid halv tre fick jag komma ner på OP... nervös som få eftersom jag aldrig blivit sövd förut... Minns inte mycket av det mer än att en apparat tutade och narkossköterskan sa åt mitt andas... Jag var väl så groggy att jag inte kom ihåg att andas... Sen somnade jag och vaknade igen på uppvaket... Tillbaka på salen väntade familjen... Natten var hemsk... Dagen efter kändes allt bättre men himmel vad öm man är i magen. Doktorn kom och pratade med mig, operationen hade gått bra men cystan på höger sida var inte 10 cm utan 20 cm i diameter... En s.k tvillingcysta, helt ofarlig innehåller bara fett och hår... urk...

Igår fick jag komna hem... har mest legat i soffan och blivit uppassad... Sjukskriven tom 10 maj, får ju inte lyfta tungt på 3 veckor... Stefan är hemma denna veckan och tar hand om mig så jag hoppas jag repar mig snabbt så jag klarar mig sen när jag ska vara själv...

Men jag lever och humöret är på topp... fast inte för glad för det gör väldans ont att skratta....

Tjingeljng...!!!

Skickat från min HTC

3 kommentarer:

Linda sa...

En liten styrke och krya på kram till dig.
Linda

Anonym sa...

Jösses fy så stor....
Krya på dig grannen!
Kram

Anonym sa...

Skönt att det var ofarlig cysta o att op gick bra.
Bella får väl vara på dagis ändå så att du verkligen får vila upp dig?

Kramisar Carina