måndag 26 mars 2012

Vår...


Visst är det underbart härligt att våren kommit... Tycker det är så härligt när man får börja röjja lite i trädgården... Plantera Penseér och påskliljor... Tyvärr har vi inte så mycket rabatter och så... men jag hoppas att det ska bli mer av den varan vad det lider... För finns det nått bättre än att njuta av blomsterprakt på hemmaplan...



Nu längtar man efter en stilla stund i solstolen, en god fika på en uteservering, dagar på stranden... Livet är lättare den ljusa årstiden...



Snart kan man ut och klippa lite gräslök till en god sillmacka... Mmmmm.


Den enda nackdelen jag kan hitta just nu är mina skitiga fönster som ser ännu jäkligare ut i solens sken... men det är ju en ganska enkel, om än tråkig uppgift att lösa...


Tjingeling!!!!

2 kommentarer:

Linda sa...

Härliga vårbilder!
Jag har varit iväg och köpt penseér idag, men ännu inte fått ner de i ngn kruka...
Tulpanerna jag fotade var i en vas som jag ställde på uteplatsen mot himlen...och vips så hade jag fotona ;-)
Tycker absolut att det är dags att ses snart!!
Ha en bra dag.
Kram Linda

Anonym sa...

Om du vill röjja i rabatter så har jag flera som du kan ge dig på. För jag har tröttnat. Vill bli av med skiten. Funderar på att asfaltera hela trädgården så man får sig en basket plan. Love ya / Tinne