måndag 5 mars 2012

ICE mother!!

I lördags var vi en tur till Åstorp på mini namngivningsfest för Olivia... Vi missade ju den riktiga tillställningen eftersom vi var sjuka när det var.
Jag och Becka fick bli ICE mother till Patrice och Olivia. ICE = In Case of Emergency mother. Kändes väldigt hedrande... Fina intyg fick vi oxå som signerdes med hand/ tumavtryck...




Mitt och Patrice intyg







Becka och Olivia






Såklart ska det överlämnas presenter, och har man en moster som gillar att scrappa så ska man såklart få nått sådant. Kände för att göra nått annorlunda än kort så jag klädde en liten ask, som jag dekorerade med Olivias namn... Wilma, Olivia, Asta.










I asken låg ett litet silverhalsband med Olivias månadssten oktober...





Det var synd att vi missade den första riktiga namngivningsfesten... men så glada att vi fick var med på den lilla och oxå att få ett sånt hedervärt uppdrag...


På Patrice namngivningsfest höll Raffe ett tal till sin lilla dotter och "Brölapa" som jag är så stortjöt jag... denna gången var talet nerskrivet på ett papper för att jag inte skulle tjuta, men nog dök det upp en liten tår i ögonvrån när jag läste de vackra orden till Olivia från hennes föräldrar...




Till Patrice:

Jag är så stolt och glad över att få var din ICE mother och moster,

och du ska veta att även om det inte är en "emergency"

så finns jag alltid här för dig... I vått och torrt, stort och smått...




Ha det bäst!!!











2 kommentarer:

Linda sa...

Så fint, så fint. Alltihop, hela dagen. Allt du skriver och visar här i inlägget. Intygen med fina texten och era finger/handtryck. Asken du har gjort är så fin.
Kram Linda

Anonym sa...

Ja de var roligt att ni ställde upp :) och tack för fina presenter och en trevlig kväll.. Love ya/ Tinne