tisdag 28 februari 2012

IKEA

Idag var jag och syster yster på IKEA och shoppade loss... Bella och Patsy hade premiärtur i leklandet.... hoppas, hoppas... de vill var där fler gånger... för det är väldigt skönt att titta själv en liten stund....



En stycken fullproppad vagn blev dagens resultat och både fika och lunch hanns med...



Lill loppan åkte så fint i sin vagn.... den ungen är alltid glad... Fick dock inte mycket ro med en storasyrra och en storkusin som skulle pilla och peta hela tiden... Men jag förstår dom, hon är ju oemotståndlig...



Väl hemma packades paketen upp och vi byggde ihop en ny säng till Bella Bus... jag var tillochmed lite händig och skruvade upp en lampa och en sänghimmel... Fick dock hjälp av Oliver...


När det var nattningsdags ville Bella inte alls sova i sin nya säng, så jag fick snällt knöla ner mig jag med tills hon somnade och sedan försöka knöla upp mig igen utan att väcka henne... inte helt lätt kan jag säga...


Får hoppas att det går bättre framöver för jag vill väldigt gärna ha min säng tillbaka... är trött på att ligga med rumpan utanför och få revbenen insparkade var natt... Kunde ju vara trevligt att få ligga brevid gubben sin lite oxå....


Över och Ut!!!



3 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

va??!! vill du ligga bredvid gubben... sskämt åsido. Det e skönt när de ligger i sina egna sängar så man får plats själv i sin egen. Finns inget värre än att vakna och vara trött och kall för barn & gubbe tar hela sängen och dess tillbehör.
Kram

Linda sa...

Så fint Bella har fått på sitt rum. Jag håller med dig om att det kan vara skönt att få ha sängen för sig själv...men samtidigt är det ganska mysigt och det kan kännas lite tomt efter barnen ibland, tycker jag.
Ha en bra dag.
Kram Linda

Suzan sa...

älskar ikea!