tisdag 7 februari 2012

Kbh och sjuklingar...



I helgen var jag och mannen i Köpenhamn på barnfri "hyggetur". Barnen var i Höganäs hos Lennart och Carina... Alfhunden var hos mormor... Bara stackars Pepsi som fick var hemma själv.


Mötte upp Stefan i Helsingör när han slutade jobba. Sedan blev det tåget till Köpenhamn och checkade in på hotellet... First Hotell Vesterbro, ganska sunkigt hotell. Men vi skulle ju inte sitta och glo på rummet så det kunde ju kvitta... Det var X antal minusgrader denna helgen kan jag intyga så man drog sig från att var ute långa stunder... På fredagkvällen letade vi upp en mysig Italiensk restaurang där vi åt en smaskig 3 rättersmiddag. Så himla gott och gudars så proppmätt jag blev... Efter maten drog vi in på en liten pub där vi satt och pratade och drack öl resten av kvällen...


På lördagen gick vi på strøget och strosade... Svinkallt, tur det fanns många affärer att värma sig i...


På söndagen begav vi oss hemåt ganska direkt... tar ju sin lilla tid att åka tåg, båt, hämta barn och hund... Tur var väl det för när vi kom hem var huset totalt djupfryst... Inget vatten i köket, vattenröret hade frusit så det blev operation upptining. Min bil hade en ispropp på fredagen så den skulle oxå tinas upp... Igår när jag skulle tvätta var tvättmaskinen frusen och det tog halva förmiddagen innan den var upptinad så den funkade igen..


Nu är allt som vanligt, förutom att större delen av familjen är totalt genomförkyld så jag VABar med Bella, Oliver är oxå sjuk och jag själv hade feber igår när jag lade mig och fortfarande lite nu på morgonen... Men efter en Panodil varmdryck och lite te känner jag mig ganska ok...




Hade varit skönt att få komma igång med livet igen... det är för tradigt att gå såhär och drälla...


Ha en strålande underbar dag!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig hyggetur :) själv hoppas jag på hyggetur i juni :)
Vilken otur ni har med förkylningar. Vi är också lite småsnoriga med inte tillräckligt för att räknas som sjuka. Love ya / Tinne

Storstadslivet efter 40 sa...

Hoppas att ni hade trevligt fast det var kallt =)
Kram annette

Suzan sa...

Spännande, har inte varit i danmark än =)