måndag 30 januari 2012

Frisk luft och rena kalsonger...





har ingen dött av... än iallafall...



Jag blir kanske den första. Kunde inte motstå solens strålar... och jag tror att det är jättebra att frysa ihjäl alla elaka baciller... Nä, skämt å sidor så mår jag mycket bättre idag, förutom snoret då... Stundtals under promenaden kände jag mig som skidåkarna på tv igår, med snor och slem hängandes, fruset från ansiktet... Kan rekommendera att ha snorpapper med sig på kalla promenader....





Trevligt sällskap i form av Alfie...





Glashalt på sina ställen... Men vi klarade det med alla ben i behåll... Det var nära en gång att jag satte mig på ändan, när en fasan flög upp ur ett buskage och skrämmde vettet ur både mig och vakthunden...





Det är så vackert på vintern... Jag har bestämt mig... Jag gillar vintern men bara de fina snöiga dagarna... Luften är så otroligt frisk och nästintill krispig att andas... Livet känns mycket lättare sånna här vackra dagar...



Ja, jag vet... om man är hemma från jobb ska man ligga döende i soffan och vara ynklig... men jag känner mig mycket bättre och kommer att friska mig imorgon på min lediga dag... Man måste ju få rasta hunden... eller...!!!!



Kramar från mig!!!

3 kommentarer:

Linda sa...

Det är klart att man måste rasta hunden...skulle man INTE göra det så får man jobb för fler när hunden gör vad den vill inomhus!!...och DET är inte roligt. Det har vi en katt som gör om vi inte släpper ut henne när hon börjar gå rundor som en osalig ande här inne...
Jag håller med dig...kalla härliga snöiga vinterdagar är så vackra!
Kram Linda

Anonym sa...

Jag tycker också det är fint väder idag, och skulle gärna gå en promenad. Men Patrice vill inte gå ut idag för hon leker med sina presenter. Krya på dig.
Kram Tinne

Storstadslivet efter 40 sa...

Man måste få gå ut en runda fast man e "sjuk" annars blir man knasig. Du gick ju inte på Väla som många andra gör =)
Kram