tisdag 3 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter....

... stämmningen här hemma är något tryckt. Men mer om det tänker jag inte nämna här... Somliga saker bloggar man inte om, inte jag iallafall... Men min magkänsla som har haft alldelles för mycket rätt på sista tiden, säger mig att allt kommer ordna sig till det bästa... Så det litar jag på...

Det nya året firade vi in själva... Jag jobbade hela dagen så Stefan och ungarna hade fixat 3 rätters meny, och annat mys.



Egentligen skulle hummern vara förrätt... men barnen var lite skeptiska och hungriga så det blev varmrätten först... Oxfilé, mandelpotatis, bearnaisesås, och goda grönsaker.


Jag hade precis innan sett hur Per Morberg attackerar en hummer så jag tog på mig att dela den... Ett hårt och kladdigt arbete... Men delade blev de. Vi valde att äta den som den är med lite Hot vitlökssås och vitlöksbaguetter... Nästa gång kan jag tänka mig att testa gratinerad hummer... om det nu blir fler gånger... Barnen gillade det inte alls, och vi vuxna var väl inte super imponerde heller... Men det var kul att prova...



Efterätten var som traditionen bjuder choklad fondue... mycket gott, som alltid!!


Vi är verkligen urusla på att försöka få med alla på bild när vi gör nått... Denna gången var det Oliver som fastnade och bara delar av oss andra.


Kvällen förflöt väldigt lugnt... Vi satt vid tv:n hela kvällen och slötittade... Nyårsafton är egentligen bara ett evigt väntande.. Speciellt när man har i bakhuvudet att man ska upp tidigt och köra och jobba.. Till sist blev klockan ändå 12 och vi fick gå ut och skjuta raketer... Inte där heller är vi överrens, Oliver tycker det är toppen... Becka är mest rädd... Jag tycker det är fint att titta på men egentligen bara till att elda upp pengar och skrämma djur... Iallafall hade vi köpt några raketer så grabbarna fick ha lite roligt... och faktiskt så var Alfie ovanligt lugn... tror inte hon blev särskilt påverkad av det i år...



Inte helt lätt att fota raketer... Vi hade oxå 2 st thailändska lycktor som skulle sväva så vackert mot skyn... Vår flög in i grannens träd där den satt och brann upp... Mycket vackert...


Nyårslöfte!!! Har inget i år... kan inte hålla dem ändå... Men jag ska fortsätta med min träning, kanske tillochmed bli lite effektivare... Planera veckans träning innan så att det blir av. Gav ju syster yster ett prova på träningskort i julklapp, så idag är det premiär för henne... alltid kul med fler träningskompisar... det gör ju att man går dit oftare...


Idag är jag ledig... har lovat ungarna att vi ska hitta på nått... Men vi får väl se när de behagar kliva upp... hur mycket det är kvar av dagen...


God fortsättning alla!!!




Inga kommentarer: