söndag 13 november 2011

Trivas på Råå



Min förmiddag spenderades här med en härlig ansiktsbehandling... Lite lyx i vardagen har ingen mått dåligt av... Ett plus är ju att man får en snygg makeup att möta dagen i...
Många kan kanske tycka att det är en onödig och dyr lyxsak, men jag tycker helt klart att det är värt varenda öre... Det är oerhört skönt att få vara bara med sig själv en stund och bli lite ompysslad...
Man kan ju jämföra med folk som röker och snusar, som lätt lägger uppåt 1000 kr i månaden på bara det, då är 600 för en timmes härlig spabehandling var 6- 8 vecka en piss i Missisippi...

Önskar att jag var lite duktigare på att ta hand om mig själv mellan behandlingarna... Maten har sista tiden varit en katastrof... har ätit mycket och fel... men gott... Träningen går sådär.... älskar det när jag väl är där men det är svårt att få ihop logistiken och verkligen komma iväg så mycket och ofta som jag vill... Det är ju inte så kul att låta varje kväll gå och man är borta på olika saker... Hade varit perfekt med barnpassning på förmiddagarna, men jag förstår om det inte finns tillräckligt underlag för det, och sen är ju barnpassarna unga tjejjer som säkert går i skolan på dagtid... Om 3 år börjar Bella oxå skolan, då kanske det kan finnas lite egentid för mig!!!

Igår var jag och Becka på Gymnasiemässan på Stadsteatern, himla mycket folk så det var lite svårt att komma till och fråga saker, men jag tror vi fick pratat med de som intresserade Becka och vi fick lite broschyrer... det lutar åt Humanistisk med språkinriktning... Så helgerna framöver blir det till att gå på ÖppetHus på intressanta skolor... Själv gick man bara på Rönnowska för att kolla på killar när de hade öppethus... Efter mässan blev det en liten tur i stan, lite shopping och fika på Dunkers... Både jag och Becka bestämde att vi skulle till Dunkers igen och kolla in nån utställning eller nått...
Kvällen bjöd på god familjemiddag och äppelpaj till "Så mycket bättre" nya favvounderhållningen.

Idag har vi även firat FarsDag med lite presenter till pappan... En eldkorg och en ny plånbok med bild på barnen och trisslotter i... Stefan kämpar med att hugga ved och jag gör det jag alltid gör... småröjjer här inne och förbereder nästa måltid... Hade varit kul att göra nått tillsammans förutom sova i tv soffan när vi är lediga tillsammans men man får ta vara på tiden... I kväll får jag fira min far, men han är på weekend trip i Danmark så han får väl komma hem först...

Fortsatt trevlig dag...

// Karolin

Inga kommentarer: