torsdag 3 november 2011

Min helg... något försenad!!!



I lördags drog vi till Malmö och Ladies night, jag och min kära vän Annette. Tog tåget från Tågarp vid 14 tiden. Anlände till Malmö drygt 45 min senare. Började på vår vandring mot hotellet och ställde in GPS:en. Dock på bilkörning så den ville att vi skulle gå runt hela Malmö, men snille som vi är kom vi på det och ändrade inställningarna så vi kunde gena. På ett övergångsställe blev vi omsprungna av Alexander Bard i shorts och fotbollsstrumpor...



Efter incheckning gick vi ut på stan för att slänga i oss något, båda var vrålhungriga... Det blev något så exotiskt som MackeDonkan... när ska man lära sig... Smakar skit och man mår skit efteråt ändå trycker man in... Lite shopping på H&M. Sen tillbaka till hotelet och lite piffning inför kvällens bravader, innan vi åter gick mot Centralstationen och tåget mot Hyllie och Malmö Arena...



Kvällen började med en välkomstdrink (en flaska cider med sugrör i), innan vi gick in till vårt bord. Vi satt ungefär i mitten. Anders Timell sprang runt i publiken och småpratade och blev fotograferad än hitan än ditan innan showen började...





Min vän och kvällens huvudrätt... Smördegsinbakad lax med ris , sparris och hollandaissås... Helt ok men inget översmarrigt precis....





Desserten var nån chokladmousse med nougatkrispbotten och halloncoulis (ingen aning om vad coulis är men jag gissar på mosade hallon utan kärnor... Gott men himla mäktigt...





Sen var det ju showen, vilket tryck... Mycket ögongodis och örongodis... Jag har inte så många bilder för jag fick nöja mig med mobilkameran men kolla in hos Annette för fler bilder... Det var verkligen toppstämmning och jag tyckte verkligen att det var en hyllning till alla kvinnor de bjöd på.... Jag ska lätt gå på fler Ladiesnights...



Resten av sällskapet skulle på nattklubb och dansa, men jag och Annette gick till hotellet, tog en öl och gick och lade oss... Måste ju var redo för hotellfrukosten...





Dagen efter börjades med god frukostbuffé på hotellet, följt av lite chillning på stan, fönstershopping och fika på Espressohouse, innan vi åter styrde kosan mot Tågarp/ Ekeby och våra egna karlar...



Trötta och ömma fötter efter en hel kväll på klackar... Vill man vara fin får man lida pin...

Skickat från min HTC

Inga kommentarer: