onsdag 14 september 2011

Gamla bilar...

... får mig att bli sååååå trött... Ännu en gång har en av våra bilar brakat ihop... Som vanligt inget vanligt "lätt" åtgärdat fel, utan hela vänster framhjul med upphängning och allt har gått åt skogen... Som vanligt kommer dilemmat... är det lönt att laga? Kostar det mer än det smakar? Det kan inte jag avgöra...
Men så som vi jobbar och bor är vi beroende av varsin bil... Idag tog Stefan min bil, och jag sitter strandsatt och får be min pappa att skjutsa mig till jobb... Det går ju att mecka ihop så att det funkar men all frihet och spontanitet försvinner...

Ja, man ska kanske inte måla fan på väggen... kanske det löser sig, eller det gör det ju... så småningom...

Tur att jag var och tränade igår då... För nu vet jag inte när jag kan köra dit igen...
Blev en kombo... Bodycombat och Bodybalance... Svettigt och härligt...

Nu blir det lite hushållsarbete... innan färdtjänsten kommer...

Ha en bra dag, alla!!!!






3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har sån jäkla otur med bilar. Tycker så synd om speciellt dig som alltid blir lidande och får avstå allt, medan Stefan kör till jobb som om inget har hänt. Eller de brukar bli så iallafall. Ha de så bra som du nu kan. Love ya / Tinne

Storstadslivet efter 40 sa...

Du kan alltid lifta med mig..jobbar både dag på tors/fre och träningen imorron fixar vi lätt tillsammans...du har vänner; UTNYTTJA dem =)
Kram annette

Anonym sa...

De verkar som att bilarna på vinkelgatan är lite dåliga. Vår svarta är oxå litta kass.