fredag 26 augusti 2011

Vad trött jag blir...




Trodde att jag skulle bli bättre mot slutet av veckan och att jag och barnen kunde köra ut på nya Väla idag... Men , men... efter att ha fått svårt att andas och ont i lungorna och en jävulsk hosta så ringde jag VC och fick en tid direkt... Mina farhågor besannades, början till lunginflammation och 10 dagar på penicillin... Tack för det... Bara att ringa jobb och meddela att jag stananr hemma i min soffa i helgen med... Jag hatar verkligen att vara sjuk... det är så tråkigt...



Enda fördelen är väl att man får sin hett efterlängtade egentid (fast man orkar inte göra nått av den).... Är så glad att Bella får vara på dagis ändå... för henens skull oxå... Här hemma hade hon bara blivit ännu mer uttråkad och jag irriterad... Nä detta är en bra lösning...



Önskar såklart att jag varit frisk och kunnat träna, för på tisdag är det ju Iform loppet... Tror inte att jag kan springa då... Men jag tänker följa med ner och hejja på mina kompisar iallafall... Kanske kan jag gå rundan i min egen takt och iallafall få min t-shirt och vattenflaskan... Men det är retligt för detta loppet är en stor anledning till att jag började träna och allt och nu när det är upp till bevis kan jag inte vara med.... Skittradigt!!!!



Nu ska jag gosa ner mig i soffan... ha det!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig. De kommer fler lopp som du kan springa, annars får vi ta några långpromenader i höst. Du kan ju få köra syskonvagnen upp för djävulsbacken :)

Love ya / Tinne

Storstadslivet efter 40 sa...

Passa på att vila upp dig, det kommer fler tåg OCH så började du inte enbart att träna för att kunna springa loppet utan för att må bättre och ta hand om din kropp MEN även för att umgås med bästa Annette & Linda =). Du har tre barn, jobbar heltid och har hus...man måste tänka lite på sig själv också så låt Bella bus vara på dagis och du ligger på soffan =)
Krya på dig kramar annette