torsdag 5 maj 2011

Vårruset 2011

Tröjan, nummerlappen och medaljen...


I måndags var det så dags för årets upplaga av Vårruset i Malmö... Vi var 18 hurtfriska deltagare från borgvalla som ställde upp... Samlades utanför jobb halv fem för färd mot Malmö... Väl framme öppnade himlen sig och det både regnade och haglade... vi skulade i bilen... Precis innan starten slutade det regna och solen tittade fram... Så medan vi sprang/ gick så var det toppenväder... Vi myglade lite och ställde oss längst fram så vi kom iväg först... rätt bra med tanke på att det på vissa ställen är väldigt trångt. Sprang så mycket jag orkade, resten gick vi i rask takt... 48 minuter blev resultatet... ingen höjdartid, men vi kom runt och 16842 steg på stegmätaren...


Innan på dagen var min kollega Linda här och fikade, såklart var lilla Oliver med och Bella ville hålla bebisen... Så gulliga dom är de små liven...
.

Nu har vi anmält oss till ett nytt motionslopp i Malmö... Det är iform loppet den 30 augusti... Vi har även hittat ett träningsprogram vi ska följa i 12 veckor inför loppet... Ska bli spännande och se skillnaden i tider och ork... Följer man programmet som man ska så ska man kunna springa obehindret i 5 km eller 30 min... Man bör ju vinna lite, viktminskning på köpet oxå...


Jag vill ju gärna leva ett aktivt och sunt liv men det är inte så lätt som det kanske verkar... jag vet inte varför jag hela tiden sätter käppar i hjulet för mig själv... Om det är nån form av självplågeri eller det är bara inte meningen att jag ska uppnå mina mål... Tur jag har en liten strimma envishet i mig som driver framåt...


Inga kommentarer: