torsdag 28 april 2011

Härliga vår...






Det är så härligt när solen skiner och det är varmt och gott... Det räcker för att mitt humör ska vara på topp... En arbetsdag till innan 3 dagars ledighet väntar... Ska bli underbart skönt.

Vi skulle egentligen åkt till Tyskland på lördag men resan blev inställd pga. för få deltagare. Det är ju även Höganäs markand på lördag och den brukar vi gå på... men det var så länge sedan vi hade en hel oplanerad helg tillsammans... Jag skulle gärna fått lite gjort här hemma, köra några varv på tippen, fixa lite mys i trädgården och kanske börja på Olivers rum... Vi får se... marknaden är ju tradition och vi har alltid så trevligt med Lennart och Carina... Men helgen blir för kort för att göra nått riktigt när en hel dag försvinner...


På måndag är det dags... Vi ska åka till Malmö och gå/lunka/springa vårruset... Jag ska springa så mycket jag orkar iallafall...


Är lite trött på mig själv och min dåliga karaktär... nu i påsk har det dignat med godsaker i alla de former överallt... Jag har mumsat på så det stått härliga till... Fattar det inte, att det ska vara så himla svårt... Jag har inga problem att gå ner i vikt om jag brukar allvar... VV:s program funkar på mig OM jag följer det...


Har antagit en utmaning idag att from. 1:a maj mäta steg och tävla mot 3 andra tjejer. Får se hur det går... Gymmet på jobb har vi ju oxå... Idiotiskt att inte utnyttja det. Men hoppat är det sista som lämnar, så kanske , kanske en vacker dag klarar jag det.


Nu ska jag bjuda på lite bilder från veckan som varit...




Vitsippor



Bella på fotbollsmatch... hästarna är mer intressanta...




Middagen igår... Grillade revben... Bakade potatis och grillad majskolv...

Bara synd att mannen i huset hade ätit när han kom hem,

så han ville inte smaka...


Efterätt...


Idag fick jag denna fina rabarberplantan av min arbetskamrat... Hoppas den ska trivas riktigt bra här och ge oss många goda rabarber....


Nu lider dagen mot sitt slut... Becka praoar i stan och sover hos kusinen inatt... Bella har hittat sina undanstoppade leksaker och öst ut de över hela övervåningen... Oliver har precis kommit hem från sin fotbollsträning... Älsklingen har jag inte hört ifrån på hela dagen... antar att han jobbar än...




Ha det bäst!!!




1 kommentar:

Linda sa...

Härliga vår!! - jag håller med dig. Detta underbara väder gör att man lever upp!!
Ha en skön och trevlig helg.
Kram Linda