onsdag 9 februari 2011

Stefan 45 år...


Ja, det var ju egentligen igår men då fanns ingen tid för bloggande.

Morgonen började med ett kolsvart Ekeby... Strömmen var väck i hella byhålan... Men upp kom vi och på med kläder och annat i mörkret... Ner till dagis som också var beckmörkt... Man kunde få lämna ändå men dom rekommenderade inte det. Svårt att hålla reda på ett helt gäng små i kolmörka lokaler... sen visste man inte hur länge avbrottet skulle vara och då fanns där kanske varken värme eller möjligheter att laga mat... jag körde hem igen... En hel del soptunnor och träd fick man väjja för under vägen... Väl hemma igen kom strömmen tillbaka lite över sju, så då körde jag ner till dagis och lämnade in 1 st huligan... sen körde jag och jobbade...
Stefan skulle trots att det var hans födelsedag, såklart jobba över... Hade förberett ett litet mini kalas här hemma för att fira lite... Lite firande senare på kvällen blev det iallfall...innan man kröp till kojs kl 21... Såg ingen anledninga att sitta vaken själv...
En liten bukett tulpaner hade vi införskaffat till pappan...
Men då kom han hem med denna sagolika buketten från sitt jobb...
Här hemma blev det fryst Frödingetårta, på jobbet bjöd han på egenhändigt bakad lyx, choklad paj...
Men det är väl som det är med det... Han vill ju inte fira sin dag, så då slipper han väl....
Imorse sov Bella till halv åtta... Skönt som attsingen, kan knappt minnas när jag sov så länge sist. När vi kommit upp startade konserten... Ljudnivån på max... Hej vad det svänger...
Sover så konstigt nu, drömmer en massa helknasiga drömmar, kanske inte konstigt när huvudet fullständigt svämmar över av en massa konstiga tankar... Hatar när allting är i limbo... jag gillar avslut... jag gillar att veta vad problemet är, så att man kan försöka lösa det i allafall... trött blir man...
Ha en toppenbra dag alla!!!
Kramar!!!!

1 kommentar:

Storstadslivet efter 40 sa...

följ med och promenera och prata av dig lite..det kan alltid vara lättare att rensa tankarna då. Annars har jag stallet söndag em om du har lust att följa med o ev träning på kvällen
Kramar annette