fredag 6 augusti 2010

Arnakke...Here we come...!!!!


Jepp, jepp... Idag är det dags att styra kosan mot Arnakke och Bo & Gurli... Årets höjdpunkt "Krebsegilde" är imorgon och eftersom vi själv utnämt oss till fixarkommiten så åker vi idag och hjälper till med förberedelserna...

Men först ska frysen hämtas, väskorna packas och huset få en liten röjning så det inte blir så deprimerande att komma hem igen... Alfie ska på sommarkollo hos mamma och pappa och leka med Ferdinand och Emil i flera dagar...

Hittade igår en länge saknad vän.... botten på tvättkorgen... Hejsan svejsan... vet att du inte stannar så länge men är alltid lika välkommen när du dyker upp...

Kollade på "extrema samlare" igår och både jag och Stefan konstaterade att vi har dom dragen... Såg framför oss hur vi satt i skit och mög upp till halsen när vi blir pensionärer... No way!!! Vi som varit 5 vändor på tippen, klarar oss ett tag till vi har inte kommit dithän när vi inte kan slänga... men vi är väldigt bra på att handla och stöka till... Blir det för jäkligt ringer vi Carina ♥... så får hon rädda oss... hon är en väldigt driftig organisatör...

På tal om att handla så blev det lite shopping igår... stefan som bara handlar kläder 1-2 ggr per år skulle ha ett par byxor.. Det blev 4 par... Goood... Becka fick en munkjacka, Bella en ballerinakjol och söt topp.. Jag och Stefan köpte varsit par Converse skor... Jag har längtat länge men varit för snål.. Lite deprimerande att jag fick ha en storlek större än honom... Men som mamma♥ alltid säger... -Vacker blomma har stora blad! Lite shampoo och balsam och hårkur blev det oxå... Ta 3 betala för 2 på Bellbox... Kanske jag kan reda ut svintot idag....

Nu får jag nog ta tag i den här dagen så vi kommer iväg.... Ha det bäst!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt! Vacker blomma HAR stora blad, och Har man inte blet som man ska så får man va som man e. 2 väldigt bra ordspråk :)
Ha de så skoj i DK och hälsa alla jag känner, så ses vi nästa vecka

Poss poss / Tinne

Tesse sa...

Converse är såååå sköna! Jag bor i mina! :D
Jag har ju pyttefötter, då är inte jag nån vacker blomma ju.... :((
kram!

Anonym sa...

Helt rätt, ring Carina :) jag älskar sånt....

Kramisar Carina