tisdag 29 juni 2010

Stora tjejjen!!!!

Idag satte Bella sig på pottan och kissade för första gången... Två stolta föräldrar berömde och applåderade... Det går framåt. Sommaren är en bra tid att sluta med blöja.

Igår hade jag en ledig dag... Stefan hade vår fungerande bil till jobb, så det blev cykling till sjukgymnasten, rätt skön uppvärmning faktiskt. Tycker nog den där sjukgymnasten kör rätt hårt med mig... Det blir både hantlar, nån dragmaskin och plankan och rygglyft... Har träningsvärk idag men det gör inget...
Oliver tjurade halva dagen för att han ville bygga en trädkoja... men Stefan hade sagt till honom att han inte fick spika i trädet för det kunde dö då.... Han försökte på olika sätt att binda fast plankor i trädet... Sen kom ju Stefan hem och Oliver fick lov att spika i trädet...
Stefan hjälpte honom så det blev en riktigt fin trädkoja till slut...
Lite senare när det svalnat av grillade vi fläskytterfilé som vi åt pasta sallad, vitlökssås och vitlöksbröd till.
Idag har jag jobbat igen... Hade TG idag men jag behövde bara följa med en tant till vårdcentralen sen kunde jag gå tillbaka till min egen avdelning igen. Stefan och jag samåker ju nu tills bilen blir fixad... Men han blev lite sen när han skulle hämta mig, så jag fick en härlig promenad i solen på 45 min innan han sen kom och hämtade upp mig. Imorgon ska Stefan ta bussen för jag vill gärna ha bilen när jag för en gångs skull slutar tidigt (13:30), och Stefan har massor att göra på sitt jobb... Ja ja men man får hjälpas åt och hitta lösningar så ordnar sig allt...
Dagens projekt har varit att gräva ut där poolen ska stå... Vår gräsmatta är ju inte rak nånstans så det blir till att gräva och plana ut, sen ska det läggas ut frigolit som ska var under poolen som isolering och stötdämpning... Planen är att poolen ska vara badbar i helgen...
Det är våldsamt härligt med solen och värmen... Är lite orolig att det tar slut tills jag ska ha semester... Så värst effektiv är man inte heller, det är för varmt att göra nått... men jag gnäller inte... Det är så härligt med sol....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka duktiga barn du har, en kan spika och den andra kissa. Tummen upp!
Ha en bra vecka så ses vi på lördag, när vi ska på roadtrip till Ullared :)

Puss & Kram Tinne

Sonja sa...

Ja du prata inte om att kommentera dåligt, jag har läst flitigt hos dig, men inte lämnat efter mig en kråka:/ Trist jag är då... men jag ska försöka bättra mig - saknar ju mina rediga bloggrundor:)
Kram till dig!
Sonja