söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans dag....

Bella hade minsann gjort en fin teckning...


I dag är vi alla lite dagen efter... det blev sent i går kväll när vi hade kalas... Sista gästerna lämnade 01:30 i natt....
Har bara precis slöat hela dagen, läst ut min bok... Alltid jobbigt, då måste man börja på en ny som det tar tid att komma in i...

Vi firade Alla Hjärtans Dag med varsin Allahjärtansdag- bakelse. Barnen fick varsin liten present och geléhjärtan.
Oliver hade gjort ett kort i skolan....


Stefan sa till mig att om jag ville ha en Alla Hjärtans Dag present kunde jag ta hans kort och köpa nått... Väldigt romantiskt... Det är ju inte själva saken man får utan tanken bakom som betyder nått... jaja... så är det när man varit tillsammans i 16 år...
Stefan hade ju kalas igår... av 40 inbjudna så dök 21 upp... Kanske tur det för det var ganska fullt i lilla huset och porslinet räckte precis... Kanske skulle köpa på sig lite mer av den varan... Inte mig emot jag gillar att shoppa husgeråd.... Fina presenter fick han... Skärbräda, 2 st whiskey, Lasse Åberg vinglas, vinöppnare, förkläde mm.
Det bjöds på kassler och potatissallad, tråkig mat men det var himla gott tyckte jag..: vi hade funderat som bara den på vad vi skulle hitta på... har gjort så många varianter på grytor och gratänger så det känns minst lika tråkigt... Till kaffet blev det pimpad kladdkaka....
Imorgon börjar en ny vecka, 6 arbetsdagar... men sen så är det faktiskt en veckas ledigt... jag tog ut Föräldraledigt de 3 dagarna jag jobbar så då blev det en hel vecka ledigt... Stefan har oxå semester och barnen sportlov så det ska bli riktigt mysigt....
Nu kallar sängen!!!
Kramar!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur trevligt som helst o maten var inte alls tråkig, supergott.......
Tsck för en trevlig kväll.....

Kramizar Carina