söndag 25 oktober 2009

Härlig helg...

Ifredags tog vi vårt pick och pack och drog till Höganäs.... Vi hade fixat in oss på lite Bed & Breakfast. Lennart och Carina bjöd på en härlig middag... hemgjorda chicken nuggets, ungnsrostade grönsaker och diverse såser och sallad så klart. Efteråt bänkade vi oss i soffan för ite Idol och fredagsmys.... Klockan 12 var det så tröttsamt i tittorna att vi kröp till kojs. Skönt värre ( eller nästan) Jag och Stefan på en luftmadrass med propellern Izabella i mitten. Gick upp i hyfsad tid för att hjälpa till att fixa frukosten som är ett obligatoriskt inslag när det är Marknad i Höganäs... Från 9-11 är det öppet hus för släkt och vänner med nya frallor och smaskigt pålägg.
Efter det spenderas X antal timmar strosandes på markanden... Mest skit där. Vi handlade Brända mandlar, 2 fleecetröjor till Bella, en filt till Becka och en mössa till Oliver. Dagen avslutas som alltid på Thaigården och deras bufé.

Alfie hade som vnligt varit hos Oliver P med familj, de har ju en liten valp på 5 mån Balder. Alfie och han hade flögit ihop över en godisbit och Alfie hade antingen med en klo eller en tand rivit upp ett jack vid Balders öga, så han låg på djursjukhuset när vi kom för att hämta Alfie... Det var ju ingens fel och de var ju inte sura eller så, men det känns ändå förargligt när nått sånt händer och det var vår hund som skadade den andra... Alla vet vad veterinärkostander är... Jour en lördagkväll kan kosta en del... Som tur är, är Balder helförsäkrad och jag erbjöd mig att åtminstone få dela veterinärkostnaderna med dom, det är det minsta man kan göra....

Idag var det slappe hela förmiddagen, sedan åkte vi till Påarp på en fika och jag och pappa gjorde pizzasallad som jag ska äta nu framöver istället för allt annat mög jag stoppar i mig. Det är ju vägning imorgon och som vanligt har jag inte brukat allvar så det känns inte toppenkul....

Nu är det hög tid för sängen känner jag, ska upp tidigt och jobba, resten av familjen har höstlov...

Ha det bäst!!! Kramar från mig!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas inte du menade att vi kröp till kojs klockan 12??Skrivfelsnisse har varit i farten antar jag.....tror det ska vara 24, haha.
Men visst var det kul med marknad o det hela?
Kul att ni sov över, det får ni gärna göra om.....
Tråkigt med hunden bara....