torsdag 17 september 2009

Fortfarande en fis på tvären....

... den har liksom inte kommit längre. Snorar, tjock i halsen, allmänt hängig men varken mer eller mindre.
Var och red igår i hopp om att få skiten att bryta ut, funkade dock inte. Oliver är tillbaka i skolan och resten rullar på. Becka ska tillbaka till VC imorgon och få nya bandage på knäna.

Ridningen igår var hoppning... inte min favvogrej precis... Det är rejält med fjärilar i magen innan och jag är stallets gnälligaste ryttare. Men hoppade gjorde vi både i trav och galopp. rincilla, hästen som jag hade är guda snäll och duktig så hennes hoppning var det inget fel på. Men när jag är livrädd och spänner mig och kämpar emot hästen i hoppet istället för att följa med så blir det väldigt vingligt och läskigt... Stod dock över sista hoppen, som var lite högre (45 cm!!), kändes som 1,45 m.
Har önskat en ponny till nästa gång, nått som är lite att jobba med.... Jag föredrar ju hästar att jobba med framför racerhästar som man ska hålla igen hela tiden...

Håller som bäst på att ladda in foton till extrafilm som jag ska framkalla, och sen förhoppningsvis scrappa.... det har varit lite dåligt på den fronten, men sugen är jag... Dock för lat för att asa fram alltihopa och sedan tillbaka igen....

Ska se om jag kan jaga ut Stefan på en liten promenix innna tv-kvällen startar...

Hejsan svejsan alla monsterdiggare!!!!!

2 kommentarer:

Sonja sa...

Tycker du är duktig iaf - en annan får ju svindel bara av o dingla med benen över en mattkant, hehe:)
Min förkylning kom faktiskt av sig häromdan'... bara sådär... vaknade nästan helt ok!? lite skumt hur det kunde göra en helomvändning så... men det e bara o tack o ta emot:)
Förresten, hur mycket har du nu gått ner sammanlagt? Tycker du är superflitig även på det planet:)

Kramen, SOnja

Storstadslivet efter 40 sa...

Jaja...den kommer. Ligger själv rätt dålig här hemma. Vilken tur att vi avbokade träffen ikväll. Några panodil och massa vatten och man e superkvinnan igen men ska faktiskt bädda ner mig i soffan
Ha det/Annette